
Het ontstaan van Toko Marjo
Jaar 2017: Margie Winokan kwam met het idee dat ze wel een keer ergens wil staan en eigen gemaakte kip loempia’s te verkopen. Mijn commentaar was toen oké….maar waarom alleen één soort loempia? Dus hebben we besloten ook een gehakt- en garnaalloempia te gaan maken, met daarbij Emping en Kroepoek .

Als we dat toch willen waarom voor één keer dacht Jos , dan kunnen we ook wel kijken of we ergens ons product kunnen promoten, dus kwam het bierfestival in Albergen in 2017 en wij mocht daar onze loempia’s verkopen van zalencentrum Morshuis. We hadden toen nog geen naam bedacht omdat we niet wisten hoe het zou gaan Dus gewoon een bezigheid. (Hobby)

Het viel in de smaak bij de mensen dus hebben we vervolgens ons product gepromoot op de Weerselose markt d.m.v. een pan met vet op het gasfornuis. We mochten echter geen gebakken loempia’s verkopen maar alleen in stukjes knippen en de mensen laten proeven. Vervolgens mochten we ze wel ingevroren verkopen zodat de mensen het thuis zelf konden bakken .
Begin 2018 hebben we dan ook een frituurwagen gekocht om ze ons product aan de man te brengen op verschillende plaatsen . We stonden zaterdags bij zalencentrum Morshuis 2 x per maand en 2 x per maand bij de toen nog zijnde supermark Brughuis in Harbrinkhoek . Intussen hadden wij ook wat vleesgerechten zelf gemaakt om deze te verkopen te weten Rund Rendang vlees en de Rund Bali vlees verpakt in halve kilo bakken . Na aanschaf van deze wagen is de naam Toko Marjo geboren (Mar is voor Margie en jo staat voor Jos)

Buiten deze zaterdagen om stonden wij ook bij binnenkomst van Sinterklaas en Koningsdag in Albergen, een keer met de kraam en de andere keer met de partytent, dit alles was nog in 2018.

In de tussentijd zijn we in de keuken bezig geweest om verschillen vleesgerechten te maken op Indonesische wijze en smaak. In oktober 2019 kwam ik thuis met het bericht voor Margie dat ik een andere wagen had gekocht zodat we onze lekkernijen beter aan de man kunnen brengen en presenteren.

Ja, en toen dus een kale witte wagen zonder uitstraling dat is ook niet wat, dus wij maar denken en we kwamen tot de conclusie dat de wagen aan de buitenkant een uitstraling moet hebben wat met Indonesië te maken heeft met dit als resultaat.

Eind 2019 zijn we op verzoek van de klanten ook Indonesische groenten gerechten gaan maken voor de verkoop of catering en ook vegetarische snacks. Bij veel Nederlandse mensen was toch de onbekendheid van hoe smaakt het, dus zijn wij begonnen met een proefkeuken in de kraam waar men vrijblijvend kan proeven. En vervolgens waar men de producten kan kopen hetzij per bakje vacuümverpakt of in de vorm van een kip- of rund menu.
Tot op heden laten wij de mensen nog steeds poefen als men er belang bij heeft en zijn we nog steeds bezig om andere lekkernijen van Indonesische keuken te promoten en te verkopen .
In het jaar 2020 tot op heden is het voor ons allemaal een moeilijke tijd geweest en wij van Toko Marjo hopen dan ook dat alles weer snel in het betere vaarwater komt.
Zie verder op onze site wat we verkopen en wat de mogelijkheden zijn, of

Margie en Jos
